Eerste daagjes - Reisverslag uit Majorca, Spanje van Evian Tonus - WaarBenJij.nu Eerste daagjes - Reisverslag uit Majorca, Spanje van Evian Tonus - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes

Blijf op de hoogte en volg Evian

11 Februari 2015 | Spanje, Majorca

Hallo hallo allemaal,
hierbij mijn eerste reisverslagje, de eerste dagen waren namelijk best wel pittig.

Vrijdagochtend vloog ik vanaf Brussel Zaventem met mijn moeder naar Palma de Mallorca, heel gezellig dat mam het eerste weekend mee ging dus dat ik niet helemaal alleen in een zwart gat zou vallen.
Een goede vlucht gehad, maar uiteindelijk op de luchthaven in Palma aangekomen was mijn koffer er niet... Op dat moment gaat er toch zo veel door je heen, echt gewoon dikke pech. Mijn moeder en ik snel naar de service desk van Ryan Air toe, waar ze vroegen om gegevens en een bepaald nummer wat op je ticket wordt geplakt zodra je de koffer hebt ingecheckt.
Misschien zie je m al aankomen, maar dat nummer had ik dus niet.
De vrouw in Brussel die mijn koffer in had moeten checken, heeft er alleen een label met ´heavy´ omgehangen en doorgeschoven. Het kwam er dus eigenlijk op neer dat je niet echt een bewijs hebt (Denk aan als je je jas ophang met uitgaan, krijg je een nummer) dus dat. Goed begin jongens!

Naja mama en ik liepen dus naar de Ryan Air customer service op Palma om te melden dat mijn koffer er niet was. Naam en gegevens ingevuld, ik helemaal overstuur natuurlijk, wist mijn nieuwe adres niet uit mn hoofd etc. Nadat we hadden gesproken met twee vrouwen die eigenlijk niks konden kwam er een man bij en die zei, dat ie nog in Brussel stond en dat hij met de volgende vlucht mee zou komen, dat zou afgelopen zondag zijn. Dan zouden ze mij wel bellen / mailen. Ik had alleen mijn 06 nummer opgeschreven, dus zonder de 0031 ervoor, dus ze zouden mij waarschijnlijk niet kunnen bereiken. Ook kon ik niet op mijn email komen dus had ik Leora gevraagd of ze mijn email in de gaten kon houden.

Na dit verhaal was ik wel weer wat rustiger geworden en hebben mam en ik het weekend hier genoten van het lekkere zonnetje. (het is wel echt koud voor Mallorca!!) Dat zegt iederen haha, maar de zon is echt heerlijk. De lucht is strakblauw en de zon schijnt, altijd beter dan dat grijze Nederland.

Zaterdag zijn we naar Palma geweest om wat kleren voor mij te kopen, aangezien ik niks had. Maar we hadden ook niet zo heel veel gekocht omdat ik er van uit ging mijn koffer zondag weer te hebben..
Zondag geen bericht gehad van het vliegveld, dus mam en ik gingen ´s middags maar naar het vliegveld toe. De bus reed overigens gewoon straal langs ons terwijl we bij de bushalte stonden.. okéé blijkbaar moet je op de straat dansen of je shirt omhoog doen ofzo. Dus vanaf nu uitgebreid met je arm gaan zwaaien. Anyways wij aangekomen op t vliegveld, zeiden ze dat ze niks wisten en dat we maar over 2(!) uur even terug moesten komen want dan zou er een ´collega´ zijn. Twee uur later was weer dezelfde er, en ze hadden niks. Piszooi. Nou op dit moment verloor ik zo´n beetje al mijn hoop. Moeders ging maandag ochtend terug naar Hollanda en ik had niks. Ik had al mijn geld op mijn spaarrekening staan en had mijn randomreader in mn koffer zitten, dus ik had ook nog is geen geld en kon niet bij mn bankzaken. Er zitten gewoon belangrijke dingen in mijn koffer die ik nodig heb hier. Afgelopen maandag zou ik met mijn stage beginnen maar ik zat met hele andere zorgen aan mijn hoofd.. Maandagochtend ging mam ook weer terug naar huis dus dat was wel even zwaar..

Toen liep ik door naar stage, (Heerlijke wandeling langs het strand!!) Het kantoor ziet er heel gezellig uit en het is in een heel grappig gebouwtje. Ik heb alles uitgelegd en gelukkig waren ze hier heel aardig en behulpzaam. Verder was het een beetje een snuffeldag op kantoor, een beetje kennismaken met wat ze hier precies doen. Wel erg leuk!
In mijn pauze ga ik gewoon lekker naar t strand met mn knarretje in de zon of maak ik een wandelingetje. Het is hier echt super mooi.

Mijn moeder ging maandag avond op Brussel kijken of ze mijn koffer daar kon identificeren, en of die daar nog zou zijn. Kwam er op neer dat ie niet op Brussel was. Shit... Mijn koffer was dus echt ´kwijt´.

Nou mensjes probeer dan nog maar is optimistisch te blijven, is erg moeilijk! Ik had pijn aan mn voeten door de schoenen waar ik al dagen op liep en nog meer kwaaltjes. Uiteindelijk heb ik gister nog een keer een schadeclaim formulier ingevuld, en een collega gevraagd of ze voor mij naar Ryan Air in Palma wilden bellen. Toen zij mijn koffer beschreef etc had de vrouw op Palma gezegd ´Ahh Brussel!´ ZE HADDEN MIJN KOFFER!!!!!!! wieeeeeee ik durfde het niet te hopen, en liep toen veel te vrolijk langs t strand snel naar mijn adres om mijn paspoort te halen. Mijn collega kon me wel even afzetten op Palma. Nou ik wist weer niet waar ik zijn moest 33 rondjes gelopen aan 6 mensen gevraagd, je wordt hier van het kastje naar de muur gestuurd. (Ja in Nederland is het echt goed geregeld). Eenmaal voor de 15e keer bij die lelijke stand van Ryanair aangekomen STOND MIJN LIEFDE DAAR!! Mijn dierbare spullen!! Heel erg blij was ik. Dit zonnestraaltje had ik even nodig.. want ik kon hier gweoon nog niet goed genieten.. Dus eenmaal thuis lekker op mijn gemak mijn koffer uitgepakt en alles opgeruimd.

Nu is het woensdag, en zit ik op kantoor! Helemaal alleen al, gister ook al!
Vind het niet zo erg, ik ga mn gang wel! Straks weer even lekker naar buiten toe van de magnificent view genieten!

Ik huur trouwens een kamer bij een Spaanse dame, Rosa. Ze is heel erg aardig maar versta zo weinig van wat ze zegt!!! Mijn Spaans is echt bagger merk ik hier. Hier moet ik maar wat aan gaan doen. Ik heb ook nog geen internet thuis, dus deze week maar een internt abbonnementje afsluiten.. Anders overleef ik het ook niet zoals de meeste wel zullen begrijpen.

Foto´s volgen zullen nog wel komen!

Un Saludo

  • 11 Februari 2015 - 14:44

    Jose Tonus :

    Ha Evito! Goed verhaal, is net of ik er zelf bij was :). Wij zijn ook heel blij dat je koffer er weer is. Meneer Ben op Brussel Airport zei al dat waarschijnlijk je hele kamer/leven in de koffer zat. Hij snapte dat het een hele vervelende situatie was en ging zijn stinkende best doen om je koffer boven water te krijgen. Zijn collega zei zelfs dat wat hij aan het doen was, dat zij dat niet mochten doen. Erg lief en meelevend was hij. Er zijn dus ook hele goede belgen hoor:) Inmiddels is er ook nog een survival pakketje onderweg naar Mallorca hahaha. Straks dus onderbroeken in overvloed en van alles zat genoeg denk ik :) Gelukkig is alles goed gekomen. Een pittige start zullen we maar zeggen. Nou heel veel plezier en een mooie leerzame tijd in El Arenal, en ik kom heel snel weer langs als het mag....

  • 11 Februari 2015 - 18:37

    Claudia Horvers:

    Wat fijn dat je eindelijk je koffer hebt! Zit je helemaal alleen op kantoor? Wat moet je allemaal doen? Ben benieuwd naar je foto's! Geniet ervan meis xxxxx

  • 11 Februari 2015 - 18:58

    Papa:

    Leuk veslag Eef.
    hopelijk gaat nu je stage echt beginnen.
    geniet ervan en maak er een mooie tijd van
    Je verdiend het na alle ellende
    papa

  • 11 Februari 2015 - 19:01

    Leo Tonus:

    Verdient met t dus.

  • 11 Februari 2015 - 19:02

    Maartje:

    Eef, je bent een topper! Heel veel succes op je stage, je gaat het vast fantastisch hebben! En wie weet tot snel!
    Veel liefs

  • 11 Februari 2015 - 19:54

    Michelle:

    Lieve lieve eef; wat geweldig om je verhaal te lezen! Al heb je alweer lekker wat tegenslagen gehad! Maar ach, jij red je uiteindelijk wel weer! Ga lekker genieten & veel succes! Ik ga je zien daar & ik kan nu al niet wachten!!
    Je bent een topper! Dikke kus ❤️

  • 19 Februari 2015 - 14:21

    Franciska:

    Heee Eef!
    Leuk reisverslag om te lezen! Na deze grote tegenslag kan je nu juist extra genieten. Doe je best op stage en heeeel veeeeel succes en plezier
    Groetjes vanuit idd grijzig NL
    Xxxxxxxxx

  • 19 Februari 2015 - 14:28

    Jose Tonus:

    leuke foto's eef, ik heb nu al heimwee :)

  • 26 Februari 2015 - 14:54

    Veerle:

    aah eef, wat een pech hee. gelukkig is het goed afgelopen:)
    heerlijke foto's, fijn dat wij ook een beetje mogen meegenieten van de spaanse sferen.
    spreek je snelxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Majorca

Evian

Woepies! 5 maanden stage lopen op Mallorca

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 2036

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 28 Juni 2015

Stagelopen op Mallorca

Landen bezocht: